Den här bloggen har sin bakgrund i att jag själv ville köpa en surfplatta. Men eftersom det fanns så oerhört många surfplattor på marknaden visste jag inte alls vilken surfplatta jag skulle välja. Bra guider var också svåra att hitta. Så nu vill jag hjälpa andra genom att ge dem råd kring surfplattor!

måndag 10 september 2012

Nya Kindle

Som jag berättat tidigare har Amazon tagit fram en ny Kindle surfplatta, som presenterades den 6/9 2012, och då fick vi även veta att den nya Kindle plattan kommer att heta Kindle Fire HD.
Denna nya surfplatta kommer att ha en 8,9 tums skärm samt 1920 x 1200 i upplösning. Skärmen har även bearbetats på olika sätt för att förhindra reflektioner, som en del tyckte var ett problem med de tidigare Kindle surfplattorna.

Det kommer även att finnas en mindre variant av Kindle Fire HD, med 7 tums skärm.

Som operativsystem används en modifierad variant av Android, dock är inte Kindle Fire HD en Android surfplatta i sedvanlig bemärkelse, eftersom skillnaderna i operativsystemen är ganska stora.

Tyvärr kan man ju dock inte beställa Kindle Fire HD till Sverige via Amazon, så det enda sättet att få tag på denna nya Kindle är att köpa den om man faktiskt reser till USA. Eftersom det dock är den mest omtalade surfplattan just nu, tycker jag ändå att en liten presentation av nya Kindle var nödvändig.
I USA kommer man att kunna köpa en Kindle Fire HD redan i september, men på grund av den stora efterfrågan kan det nog vara så att vissa kunder får vänta lite på sin platta.

(bildkällan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar