Den här bloggen har sin bakgrund i att jag själv ville köpa en surfplatta. Men eftersom det fanns så oerhört många surfplattor på marknaden visste jag inte alls vilken surfplatta jag skulle välja. Bra guider var också svåra att hitta. Så nu vill jag hjälpa andra genom att ge dem råd kring surfplattor!

söndag 2 september 2012

Ny rysk surfplatta på gång

Även Ryssland vill, likt många andra länder, utveckla en helt egen surfplatta. Nu verkar det som att man är ganska nära detta mål, då kärnforskningsuniversitetet i Moskva presenterat sin första surfplatta.
Surfplattan presenterades för allmänheten i Berlin i förra veckan, och kommer att vara både Androidbaserad, stötsäker samt vattensäker. Dock använder sig denna surfplatta, som ännu inte har något officiellt namn vad jag kan förstå, inte av GPS, utan av en rysk motsvarighet till GPS som kallas Glonass.
Mer om surfplattan kan ni läsa på SVD

(även bilden är från SVD)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar