Den här bloggen har sin bakgrund i att jag själv ville köpa en surfplatta. Men eftersom det fanns så oerhört många surfplattor på marknaden visste jag inte alls vilken surfplatta jag skulle välja. Bra guider var också svåra att hitta. Så nu vill jag hjälpa andra genom att ge dem råd kring surfplattor!

torsdag 2 juni 2011

Hur skaffar man ett virusskydd till sin surfplatta?

En vanlig fråga, som många som redan har en surfplatta ställer, är huruvida man behöver ha virusskydd på sin surfplatta.
När surfplattorna först lanserades, var det i princip ingen som tänkte på detta, och det samma gäller förstås även smartphones, men idag förekommer det faktiskt att så kallad skadlig kod förs över till både surfplattor och smartphones.

Det är därför en smart ide att skaffa ett virusskydd till surfplattan.Dock tycker många att detta verkar svårt, men om sanningen ska fram, så stämmer inte det.
Alla virusprogram för smartphones kan nämligen även användas för surfplattor.

Många företag som tillverkar virusprogram för vanliga datorer har även gett sig in på surfplattemarknaden numera, så det finns gott om virusprogram att välja mellan.

Själv måste jag dock erkänna att jag inte tagit tag i detta än när det gäller min egen surfplatta, men ska göra detta snarast. Håller just nu på att undersöka vilket virusskydd som verkar bäst bara.
Har ni några tips tar jag tacksamt emot dem, så klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar