Den här bloggen har sin bakgrund i att jag själv ville köpa en surfplatta. Men eftersom det fanns så oerhört många surfplattor på marknaden visste jag inte alls vilken surfplatta jag skulle välja. Bra guider var också svåra att hitta. Så nu vill jag hjälpa andra genom att ge dem råd kring surfplattor!

tisdag 31 maj 2011

Varför jag föredrar Android surfplattor över Apples surfplattor

När man snackar surfplattor, har man i regel två alternativ att välja mellan: De så kallade Android surfplattorna och Apples iPads. Av dessa två föredrar jag Android surfplattorna, eftersom de dels bygger på Googles tidigare produkter, så man känner igen en hel del funktioner. Dessutom är de särskilt anpassade för att funka med Google tjänster som Gmail och Blogger med mera.
En annan bidragande anledning till att jag gillar Android surfplattor är att Androids marknadsplats, där man alltså skaffar alla applikationer till sin surfplatta, är mycket bra, och har massvis med gratis appar. Det uppskattar jag, då jag tycker att det är tråkigt att behöva betala för allt. På Apples marknadsplats finns det betydligt färre gratisappar, av någon anledning.
Nu är detta kanske inte lika viktigt för alla andra som det är för mig, men det är i varje fall något att ha i åtanke när man ska bestämma sig för vilken surfplatta man ska skaffa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar