Den här bloggen har sin bakgrund i att jag själv ville köpa en surfplatta. Men eftersom det fanns så oerhört många surfplattor på marknaden visste jag inte alls vilken surfplatta jag skulle välja. Bra guider var också svåra att hitta. Så nu vill jag hjälpa andra genom att ge dem råd kring surfplattor!

tisdag 14 juni 2011

Toshiba Thrive



Även Toshiba har nu gett sig in på surfplattemarknaden, med sin nya Toshiba Thrive, som nu kan förhandsbeställas på många håll i världen, bland annat via Amazon. Dock kommer Toshiba Thrive inte att börja säljas förrän i juli i år, så även om man förhandsbeställer nu, får man troligtvis vänta lite på den.
Skärmen på Toshiba Thrive är 10,1 tum, och den har dubbla kameror (en med 5 megapixel där bak och en med 2 megapixel där fram).
Toshiba Thrive har även den senaste versionen av Android, Honeycomb 3,1 och förväntas därför bli ett bra alternativ till de andra Android surfplattor som redan finns på marknaden.

Personligen tycker jag att detta verkar vara en mycket intressant surfplatta, tydligen ska priset inte heller vara så farligt, så troligtvis kommer även många i Sverige att börja intressera sig för den så småningom, även om jag inte märkt av någon större hype i Sverige än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar