Den här bloggen har sin bakgrund i att jag själv ville köpa en surfplatta. Men eftersom det fanns så oerhört många surfplattor på marknaden visste jag inte alls vilken surfplatta jag skulle välja. Bra guider var också svåra att hitta. Så nu vill jag hjälpa andra genom att ge dem råd kring surfplattor!

måndag 21 januari 2013

Sony Xperia Tablet Z

Nu kommer det en ny surfplatta från Sony igen! Men tyvärr verkar det som att Sony Xperia Tablet Z, som nykomlingen alltså kommer att heta, åtminstone till en början endast kommer att säljas i Japan. Det som gör denna surfplatta intressant är främst att den kommer att vara både vattentät och dammtålig, något som borde tilltala många, och dessutom följer de populära funktioner som finns på Sonys smart phone Xperia Z, om t.ex. batterisparfunktionen Stamina, med även till plattan.

Sony Xperia Tablet Z kommer att vara både tunnare och lättare än iPad Mini, men kommer att ha en fin upplösning på 1 920 x 1 200 pixlar och kör Android 4.1 Jelly Bean. Det finns 32 GB minne, och två kameror, en med 8,1 megapixel bak och en med 2,2 megapixel fram. Kameran kommer även att fungera som videokamera.

Surfplattan kommer vad det verkar som att lanseras i både vitt och svart.

Låter helt klart som en intressant surfplatta för många, så jag hoppas åtminstone att man kommer att kunna få tag på den även utanför Japan så småningom!

(bildkällan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar