Den här bloggen har sin bakgrund i att jag själv ville köpa en surfplatta. Men eftersom det fanns så oerhört många surfplattor på marknaden visste jag inte alls vilken surfplatta jag skulle välja. Bra guider var också svåra att hitta. Så nu vill jag hjälpa andra genom att ge dem råd kring surfplattor!

söndag 25 december 2011

Intressant surfplattenyhet: 7 tums skärmar säljer bättre än 9 tums skärmar

Detta rapporterar Tommy K Johansson här. Detta är en intressant nyhet, eftersom de som följt rapporteringen kring surfplattor och nya surfplattor vet att många länge hävdade att 7 tums skärmar skulle vara i minsta laget.


Det verkar dock som att surfplatteköparna inte riktigt håller med om detta, så där ser man att tillverkarna inte alltid vet bäst!


Personligen har jag inget emot 7 tums skärmar, men jag har å andra sidan riktigt bra syn och är van vid att använda surfplattor, kan förstå att de med sämre syn eller mindre vana vid surfplattor föredrar något större.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar