Den här bloggen har sin bakgrund i att jag själv ville köpa en surfplatta. Men eftersom det fanns så oerhört många surfplattor på marknaden visste jag inte alls vilken surfplatta jag skulle välja. Bra guider var också svåra att hitta. Så nu vill jag hjälpa andra genom att ge dem råd kring surfplattor!

söndag 4 december 2011

Huawei Mediapad


En surfplatta som jag inte skrivit om hittills men som säljs på flera håll i Sverige (bland annat av Telia) är Huawei Mediapad, som är en populär 7 tums surfplatta med Android 3.2. Det är en prisvärd surfplatta, som dessutom är mycket lätt, har 8 GB i minne och kamera på båda sidorna av surfplattan. Processorn är en dubbelkärnig 1.2GHz.

Denna surfplatta blev omtalad tidigare i år, då det var den första surfplattan med Android 3.2 (numera finns det ju dock även flera andra surfplattor som har detta). Batteritiden är 6 timmar, vilket måste sägas vara i minsta laget, men annars är Huawei Mediapad en hyfsad surfplatta som fått ett bra mottagande efter att den släppts, och den har även en hel del bra saker förinställda så att man slipper leta upp dem själv. Den kan därför vara värd att bekanta sig med för den som är på jakt efter en Android surfplatta.

(bildkällan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar