Den här bloggen har sin bakgrund i att jag själv ville köpa en surfplatta. Men eftersom det fanns så oerhört många surfplattor på marknaden visste jag inte alls vilken surfplatta jag skulle välja. Bra guider var också svåra att hitta. Så nu vill jag hjälpa andra genom att ge dem råd kring surfplattor!

tisdag 29 oktober 2013

Saknar du möjligheten att kunna frihandsskissa på din surfplatta?

Det måste jag säga att jag gör. Jag kan nämligen rita ganska bra på papper, men har aldrig riktigt lärt mig att göra det samma på en surfplatta eller en dator, så denna möjlighet vore något som jag verkligen hade uppskattat.
Och nu verkar det som att denna möjlighet kommer att finnas på allt fler surfplattor. Bland annat har Panasonic börjat samarbeta med ett svenskt företag som heter Anotos, för att kunna tillverka en extra stor surfplatta, med tillhörande pennor för att skissa med.
Det svenska företaget Anotos kommer alltså att stå för pennorna i detta fall, och surfplattan i sig kommer att vara en 20 tumsvariant, med 4K-upplösning. Spännande!

Detta rapporterar ComputerSweden, där även bilden kommer ifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar