Den här bloggen har sin bakgrund i att jag själv ville köpa en surfplatta. Men eftersom det fanns så oerhört många surfplattor på marknaden visste jag inte alls vilken surfplatta jag skulle välja. Bra guider var också svåra att hitta. Så nu vill jag hjälpa andra genom att ge dem råd kring surfplattor!

tisdag 19 november 2013

Är en surfplatta fortfarande en relevant julklapp?

Ja, det undrar ju kanske en del, för det var ju några år sedan nu som surfplattan blev vald till Årets julklapp.
Men jag tycker nog att en surfplatta fortfarande är en riktigt bra julklapp, både för den som redan har en, som kanske börjar bli lite seg och gammalmodig (utvecklingen går ju framåt väldigt snabbt på detta område!), och för den som inte har en sedan innan.
Idag kan man även köpa långt mycket fler olika surfplattor jämfört med när de blev valda till Årets julklapp, vilket nog gör att en surfplatta i julklapp passar fler idag än då.

Det knepiga i sammanhanget är väl främst julklappsrim till surfplatta, det är inte det lättaste, enligt mig i alla fall.
Men det går nog att hitta på något bra julklappsrim till surfplatta också, bara man klurar lite på det.
Om någon av mina läsare har några bra tips gällande detta, får ni gärna dela med er av dem, kan kanske publicera några julklappsrim till surfplattor här på bloggen lite närmare jul kanske?

Oavsett vilket så tycker jag fortfarande att en surfplatta är en utmärkt julklapp, som ju dessutom kan göras personlig, om man laddar in lite saker i den färdigt. Foton, böcker mottagaren kanske gillar, musik och så vidare...

(bildkällan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar