Den här bloggen har sin bakgrund i att jag själv ville köpa en surfplatta. Men eftersom det fanns så oerhört många surfplattor på marknaden visste jag inte alls vilken surfplatta jag skulle välja. Bra guider var också svåra att hitta. Så nu vill jag hjälpa andra genom att ge dem råd kring surfplattor!

tisdag 29 oktober 2013

Kan surfplattor orsaka skabb?

Ja, det snackas det en hel del om nu, eftersom det rapporterats i media att skabb ökat, och man anser att det faktum att folk sitter för nära varandra när de använder t.ex. surfplattor och vissa tv-spel (anledningen till att just surfplattor pekas ut i sammanhanget sägs vara att man sitter närmare varandra när man använder dem, eftersom de är så små).

Men jag personligen tror inte att det ligger så mycket i detta, men man kanske ska vara lite försiktig om man nu visar saker på surfplattan för folk man inte känner så bra, eller för människor med lite tvivelaktig hygien, haha!

(bildkällan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar