Den här bloggen har sin bakgrund i att jag själv ville köpa en surfplatta. Men eftersom det fanns så oerhört många surfplattor på marknaden visste jag inte alls vilken surfplatta jag skulle välja. Bra guider var också svåra att hitta. Så nu vill jag hjälpa andra genom att ge dem råd kring surfplattor!

torsdag 8 mars 2012

Allt om nya iPad – The New iPad

Igår släpptes alltså The New iPad, den nya versionen av iPad, som alla snackat om väldigt länge. Och visst stämde en del av de rykten man hört om detta i förväg, men att namnet skulle vara The New iPad hade nog ingen förväntat sig. Personligen tycker jag att det är lite humoristiskt, men namnvalet hade nog kunnat vara bättre.

Annars är det som man första lägger märke till kring iPad 3, eller The New iPad som paddan faktiskt heter att den är både tjockare och tyngre än föregångaren, iPad 2. Detta beror givetvis på att mer avancerad teknik stoppats in i den.

Skärmen kommer att bli väldigt högupplöst, så detta är givetvis ett glädjeämne för iPad fantasterna. Detta är också det som Apple främst kommer att konkurrera med, då inga andra surfplattor har en lika bra upplösning (2048 x 1536 pixlar) på skärmen idag.

Lagringsutrymmet, på 64GB, är dock i magraste laget, och visst hade det varit kul med andra färger än de traditionella: svart och vitt. Dessutom går det inte att skaffa extra minne på The New iPad själv, eftersom den saknar minneskortsläsare.

Den nya processorn i The New iPad heter A5X och är fyrkärnig och nya iPad kommer även att ha stöd för 4G (dock inte i Sverige, vad det verkar som just nu).

Dessvärre har jag inte hunnit läsa så många recensioner om The New iPad, men ska försöka göra detta så fort som möjligt, och återkommer då så klart med mer information.

(bildkällan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar