Den här bloggen har sin bakgrund i att jag själv ville köpa en surfplatta. Men eftersom det fanns så oerhört många surfplattor på marknaden visste jag inte alls vilken surfplatta jag skulle välja. Bra guider var också svåra att hitta. Så nu vill jag hjälpa andra genom att ge dem råd kring surfplattor!

torsdag 4 augusti 2011

I höst kan även vi svenskar köpa Eee Pad Slider


Eee Pad Slider som är en nyare version av Asus surfplattan Eee Pad Transformer, kommer att börja säljas i Sverige i höst enligt flera källor. Det som skiljer Eee Pad Slider från Eee Pad Transformer är främst att Eee Pad Slider har ett utskjutbart tangentbort, som dock kan gömmas när det inte används, vilket är en stor fördel för dem som inte gillar att skriva på vanliga surfplattor under en längre tid.

Utöver detta kommer surfplattan att vara Android 3,2 baserad samt ha en dubbelkärnig Nvidia processor. Skärmen kommer att vara 10 tum stor. Givetvis kommer Eee Pad Slider även att ha en kamera, med 5 megapixel där bak och 1,2 megapixel fram.

Enligt Asus kommer priset troligtvis att ligga på ca. 5000 kronor (om man väljer en modell med 32 GB i minne), och ”någon gång i höst” kommer plattan att börja säljas i Sverige. Exakt datum är dock ännu inte satt.

Personligen så måste jag säga att jag gillar denna plattan en hel del, och har även sett att den fått bra recensioner, så detta verkar vara ett bra köp för Android fans (som jag själv). Gillar även tangentbordet faktiskt, så bekväm av mig är jag. Så jag tycker att detta är ett mycket bra tillskott till den svenska surfplattemarknaden!

(bild från Sweclockers)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar