Den här bloggen har sin bakgrund i att jag själv ville köpa en surfplatta. Men eftersom det fanns så oerhört många surfplattor på marknaden visste jag inte alls vilken surfplatta jag skulle välja. Bra guider var också svåra att hitta. Så nu vill jag hjälpa andra genom att ge dem råd kring surfplattor!

tisdag 26 april 2011

Playstation surfplattor lanseras

IDG rapporterade idag om att Sony nu bekräftat att de kommer att lansera Playstation-surfplattor, som kommer att heta S1 och S2. De är främst tänkta att användas av spelare som vill spela mobilt, men de kommer givetvis att kunna användas även till annat.


Rent utseendemässigt påpekar IDG att de kommer att påminna mycket om Nintendo DS, och visst är likheterna slående? Så visst är det spännande att även Sony kommer att tillverka surfplattor av det här slaget, men särskilt nytänkande är de inte, av den informationen vi redan fått att döma i alla fall.
Både S1 och S2 kommer att drivas av Honeycomb.
Jag personligen gillar faktiskt Playstation, och tror att många kommer att gilla dessa surfplattor, de kommer säkert att bli en hit. Men Sonys specialitet är ju trots allt inte denna typ av produkter, så att detta kommer att bli en av de bästa surfplattorna på marknaden är nog att hoppas på för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar