Den här bloggen har sin bakgrund i att jag själv ville köpa en surfplatta. Men eftersom det fanns så oerhört många surfplattor på marknaden visste jag inte alls vilken surfplatta jag skulle välja. Bra guider var också svåra att hitta. Så nu vill jag hjälpa andra genom att ge dem råd kring surfplattor!

måndag 11 april 2011

Därför passar surfplattor väldigt bra till att läsa tidningar och magasin med

En av de största fördelarna med surfplattor tycker jag personligen är att de är mycket smidiga att läsa både tidningar och olika magasin med. Jag är nämligen en flitig läsare, men har redan länge irriterats över hur dyra både vanliga tidningar, kvällstidningar och t.ex. veckotidningar är.


En surfplatta väger dock i regel inte alls mycket mer än en tidning, och till och med storleken är ju bekvämare för mig som användare, speciellt om man jämför med stora och otympliga morgontidningar.Det är dessutom mycket lätt att bläddra i tidningarna med en surfplatta, till och med mycket lättare än i det gamla, traditionella formatet. Dessutom börjar allt fler förlag och tidningar satsa på just elektroniska utgåvor, så idag är utbudet av både gratistidningar samt tidningar du betalar en liten slant för oerhört bra.


Jag uppmanar därför alla som inte redan gjort det, att bekanta sig med tidningsläsande via surfplattor. Jag älskar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar