Den här bloggen har sin bakgrund i att jag själv ville köpa en surfplatta. Men eftersom det fanns så oerhört många surfplattor på marknaden visste jag inte alls vilken surfplatta jag skulle välja. Bra guider var också svåra att hitta. Så nu vill jag hjälpa andra genom att ge dem råd kring surfplattor!

fredag 21 januari 2011

Samsungs surfplatta - Samsung Galaxy Tab


Samsungs Galaxy Tab är en liten surfplatta, som dock är väldigt lätt och smidig att använda.
Surfplattan är inte jättelätt och liten (den väger 380 gram), utan känns stabil och mindre plastig än en del andra surfplattor, vilket jag personligen tycker är jättebra, men det är givetvis en smaksak också.
Man kan dock bekvämt göra det mesta på en Samsung Galaxy Tab, och bild- och sidväxling går snabbt. Samsung Galaxy Tab stödjer även flash, vilket är ganska ovanligt för surfplattor.

Hittills har över en miljon Samsung Galaxy Tabs sålts världen över, operativsystemet är Android 2,2 och minnet är alltid 512 MB. Dock är kapaciteten 16 GB or 32 GB, beroende på vilken Samsung Galaxy Tab du köper.
Har touch screen, kamera för både foton och videosamtal, samt förvånansvärt bra minne.

Helt klart en bra surfplatta för normalanvändaren med andra ord!

(bildkällan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar