Den här bloggen har sin bakgrund i att jag själv ville köpa en surfplatta. Men eftersom det fanns så oerhört många surfplattor på marknaden visste jag inte alls vilken surfplatta jag skulle välja. Bra guider var också svåra att hitta. Så nu vill jag hjälpa andra genom att ge dem råd kring surfplattor!

onsdag 5 januari 2011

Billig surfplatta hos Expert: Kendo M7 Ebook


Att köpa en surfplatta behöver inte längre vara jättedyrt, eftersom svenska Expert nu börjat sälja surfplattor för under 1500 kronor (priset för en surfplatta är 1 499 kronor). Den billiga surfplattan heter Kendo M7 Ebook och har en 7 tums skärm (med en upplösning på 800 x 480 pixlar) och väger totalt ett halvt kilo (vilket är ganska tungt tycker jag personligen). I denna surfplattan används Android 2.1 som operativsystem, och minnet är totalt 4GB.

Nu har jag hittat en annan budget surfplatta i och för sig, men annars hade jag förmodligen slagit till på Kendo M7 Ebook, det verkar vara en mycket prisvärd surfplatta för nybörjare!

(bilden är från Expert, där du även kan läsa mer om dessa nya surfplattor)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar