Den här bloggen har sin bakgrund i att jag själv ville köpa en surfplatta. Men eftersom det fanns så oerhört många surfplattor på marknaden visste jag inte alls vilken surfplatta jag skulle välja. Bra guider var också svåra att hitta. Så nu vill jag hjälpa andra genom att ge dem råd kring surfplattor!

tisdag 28 februari 2012

Samsung nominerats till världens ondaste företag

Givetvis är det inte bara bra saker om olika surfplattetillverkare som ska tas upp här på bloggen, utan för att ni ska få en så rättvis och balanserad bild av det hela som möjligt, vill vi även ta upp lite mer negativa saker.

En sådan nyhet är att Samsung, som ju ligger i framkant när det gäller att tillverka just surfplattor, blivit nominerade till "Världens ondaste företag" eftersom de sägs använda farliga, otillåtna kemikalier på vissa av sina tillverkningsanläggningar, och detta dessutom utan att informera de anställda (som alltså arbetar på anläggningen) om detta.

Detta har jag personligen, som ju gillar Samsung, inte hört talas om tidigare, men mer finns att läsa om detta på bland annat SVD.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar