Den här bloggen har sin bakgrund i att jag själv ville köpa en surfplatta. Men eftersom det fanns så oerhört många surfplattor på marknaden visste jag inte alls vilken surfplatta jag skulle välja. Bra guider var också svåra att hitta. Så nu vill jag hjälpa andra genom att ge dem råd kring surfplattor!

tisdag 20 september 2011

Surfplattor börjar användas i finska skolor

I Finland påbörjades nyligen ett projekt som går ut på att utvärdera om surfplattor kan hjälpa till i skolundervisningen. Ett gäng elever i Helsingfors kommer därför att få varsin egen iPad att ha i skolan, och även lärarna på samma skola kommer att börja använda surfplattan mer i undervisningen.Helsingfors universitet kommer under tiden att följa undervisningen för att kunna dra slutsatser kring det hela.Intressant att se hur det här med surfplattor för undervisningsändamål verkligen sprider sig snabbt över hela världen. Så jag skulle nog säga att min egen slutsats är: Om du pluggar, kan en surfplatta absolut vara ett bra hjälpmedel, om man ska se till alla de skolor som redan anammat plattorna världen om.

(Nyhetskällan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar