Den här bloggen har sin bakgrund i att jag själv ville köpa en surfplatta. Men eftersom det fanns så oerhört många surfplattor på marknaden visste jag inte alls vilken surfplatta jag skulle välja. Bra guider var också svåra att hitta. Så nu vill jag hjälpa andra genom att ge dem råd kring surfplattor!

torsdag 3 mars 2011

Mer info om nya iPad2

För att sammanfatta all ny info om iPad2, skulle jag vilja säga att den viktigaste infon man nu fått om 2:an är:

- iPad2 kommer att vara oerhört tunn och lätt. Mycket positivt, tycker jag, som tjej, som bär med mig alldeles för mycket saker redan. Så då är det bra om de är lätta åtminstone!

- iPad2 kommer att ha betydligt snabbare processor och grafik än iPad1. Detta var inte så överraskande, detta förväntade nog sig de flesta.

- Den kommer att ha kameror både fram och bak. Även detta hade redan kommit ut innan Apples presskonferens, ryktesvägen.

- Processorn kommer att vara dubbelkärnig.


- Batteritiden kommer att vara den samma som på iPad1, i stort sett.


- iPad2 kommer att tillverkas i både svart och vitt. Lite kul, måste jag säga!


- Kommer att släppas i USA den 11/3 och i Sverige, samt 25 andra länder, 2 veckor senare.

(Bild från Techcrunch)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar