Den här bloggen har sin bakgrund i att jag själv ville köpa en surfplatta. Men eftersom det fanns så oerhört många surfplattor på marknaden visste jag inte alls vilken surfplatta jag skulle välja. Bra guider var också svåra att hitta. Så nu vill jag hjälpa andra genom att ge dem råd kring surfplattor!

torsdag 26 januari 2012

Piloter får iPads!

Har ju tidigare skrivit om hur så väl studenter, skolbarn och förskolebarn, för att bara nämna några exempel, fått iPads och surfplattor att använda. Nu rapporterar Expressen att även piloter ska börja använda iPads i cockpit under flygningar. Först ut med detta är Nordens största charterflygsällskap, Thomas Cook Airlines Scandinavia, som bland annat ofta flyger Vings resenärer.

Själv tycker jag mest att det är riktigt spännande att se hur många olika användningsområden surfplattor börjar få!

(källa och bildkälla)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar