Den här bloggen har sin bakgrund i att jag själv ville köpa en surfplatta. Men eftersom det fanns så oerhört många surfplattor på marknaden visste jag inte alls vilken surfplatta jag skulle välja. Bra guider var också svåra att hitta. Så nu vill jag hjälpa andra genom att ge dem råd kring surfplattor!

måndag 14 februari 2011

LG Optimus

LG Optimus är en ny, kommande surfplatta som kommer att tillverkas av den koreanska teknikjätten LG, som jag är väldigt förtjust i annars, då jag bland annat haft en TV samt AC gjorda av dem. Så det är jättekul att LG även satsar på surfplattor tycker jag!

LG säger att man ska kunna använda denna surfplatta med enbart en hand, vilket låter spännande, men samtidigt lite udda. Själv har jag inte riktigt förstått vilken konstruktion som ska göra detta möjligt, men det kommer väl mer information om det så småningom antar jag.

Upplösningen kommer att vara 1280×768, annars är det ganska snålt med detaljer än så länge.

(bild från Ubergizmo)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar