Den här bloggen har sin bakgrund i att jag själv ville köpa en surfplatta. Men eftersom det fanns så oerhört många surfplattor på marknaden visste jag inte alls vilken surfplatta jag skulle välja. Bra guider var också svåra att hitta. Så nu vill jag hjälpa andra genom att ge dem råd kring surfplattor!

lördag 23 juli 2011

Ny surfplatta för barn



De flesta föräldrar vill inte låna ut sina dyra surfplattor och iPads till sina barn, då de är så pass dyra att man gärna vill vara lite försiktig med dem. Men barn är naturligtvis lika nyfikna på ny teknik som alla andra, så vad ska man då göra? Skaffa en egen surfplatta till barnen naturligtvis!

I augusti lanseras denna surfplatta för barn, som heter LeapPad, som är en lite enklare modell av surfplatta. Den har en skärm på 5 tum, en inbyggd kamera, mikrofon och är speciellt anpassad för barnspel och olika interaktiva lärmetoder.

Bra ide, tycker jag! Att barn använder surfplattor redan i ung ålder kan bara hjälpa dem när de blir lite äldre. Och surfplattan ser faktiskt riktigt fin ut med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar