Den här bloggen har sin bakgrund i att jag själv ville köpa en surfplatta. Men eftersom det fanns så oerhört många surfplattor på marknaden visste jag inte alls vilken surfplatta jag skulle välja. Bra guider var också svåra att hitta. Så nu vill jag hjälpa andra genom att ge dem råd kring surfplattor!

måndag 18 juli 2011

Bookatable Android App

När det äntligen är sommar är det extra skönt att spendera några timmar på en uteservering och äta riktigt god mat.

Jag letade efter lite appar häromdagen och hittade en underbar liten app som jag tänkte dela med mig av till er. Bookatable heter den och finns till både iPhone och Android. Jag testade Androidversionen för den här artikeln men iPhone-versionen är väldigt snarlik. Den gör precis vad namnet säger, låter dig boka bord på restauranger.

Du kan hitta en hel drös med olika restauranger och boka bordet direkt från appen. Det finns allt från finkrogar, till kvarterskrogar och populära restauranger. När du har bokat får du också direkt en bekräftelse via mail och sms så du ser var och när du bokat. Det är lätt och smidigt och man slipper registrera sig. Vill man att det ska gå fortare att använda den i framtiden kan man skriva in sina uppgifter i appen så kommer den ihåg dem till nästa gång du bokar.

Du kan antigen söka på restauranger i närheten av dig eller så söker du på vilken stad du vill äta i.
Bookatable letar dessutom upp specialerbjudande och rabatter som restaurangerna har just nu så du kan se direkt i listan med träffar vem som har ett erbjudande. Det finns även filter du kan sätta på din träfflista. Förutom erbjudandefiltret finns även så att bara de restaurangerna med en viss typ av mat visas eller att bara de restauranger med plats den tid du väljer visas.

En liten funktion som jag speciellt gillade var att de visar pris på hur mycket en typisk huvudrätt kostar och snittpriset på en nota. Även ifall jag har märkt att mina noter hamnar betydligt högre än vad snittet ligger på men det är med stor sannolikhet mitt eget fel.

Appen har fått fyra stjärnor på Android Market och jag tror att den kommer bli en riktigt populär app nedladdad till de flesta mobilerna.

Du hittar den här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar