Den här bloggen har sin bakgrund i att jag själv ville köpa en surfplatta. Men eftersom det fanns så oerhört många surfplattor på marknaden visste jag inte alls vilken surfplatta jag skulle välja. Bra guider var också svåra att hitta. Så nu vill jag hjälpa andra genom att ge dem råd kring surfplattor!

söndag 18 december 2011

Toshiba Thrive

Toshiba Thrive är en Android surfplatta som jag själv faktiskt är ganska sugen på att köpa och ge bort i julklapp just nu. Tänkte därför skriva lite om denna surfplatta och vad som gör den bra.

För det första är Toshiba Thrive en 10 tums surfplatta med avtagbart batteri, och det var den första surfplattan som kom med Android 3.1. Sedan den första varianten släpptes har dock även en mindre 7 tums variant med Android 3.2 släppts i delar av världen denna månad.

Jag tycker dock att 10 tums plattan verkar bättre.

Upplösningen på skärmen är 1280x800 och Toshiba Thrive har en 5 megapixels kamera samt NVIDIA Tegra.

Toshiba Thrive är inte en av de mindre surfplattorna på marknaden men ska ändå kännas förvånansvärt lätt (själv har jag dock inte testat plattan än, så vet inte detta med säkerhet) och batteritiden ligger på lite över 6 timmar. Inte heller när det gäller detta är Toshiba Thrive med andra ord speciell, utan ganska medelmåttig men möjligheterna till att ha extra minne i förhållande till konkurrenternas surfplattor är bra på denna surfplatta, vilket gör att många väljer den ändå.

Med andra ord en ganska basic surfplatta för surfplattenybörjaren, men utseendemässigt tycker jag att den är tilltalande och Toshiba Thrive har trots allt allt man behöver av en surfplatta.

Så visst är den ett bra val!

(bildkällan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar